عسل طبیعی شاهوار
بزرگترین پایگاه اینترنتی فروش عسل طبیعی در ایران
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین با انتقاد از عملکرد بانک ها در عدم پرداخت تسهیلات به زنبورداران حرفه ای، گفت: تاکنون 2 تا 3 هزارنفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

عسل طبیعی شاهوار

ادامه مطلب...
ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

 

در اینکه مطمئن ترین راه تشخیص عسل طبیعی روش آزمایشگاهی هست شکی نیست. اما مصرف کننده ای که به دنبال عسل هست معمولا به این روش دسترسی نداره! پس چطور طبیعی بودن عسل را تشخیص بدهیم؟

یک زنبوردار چطور عسل طبیعی را تشخیص می دهد؟

من این سوال را از چند زنبوردار پرسیدم و تقریبا همه آنها یک جواب دادند. یک زنبوردار برای تشخیص عسل طبیعی از حس چشایی و بویایی خودش استفاده می کنه!  این کار برای یک زنبوردار و یا یک عسل خور حرفه ای اصلا سخت نیست.

اگر شما درب یک کندو زنبور عسل را بردارید یک بوی خیلی خاص که ترکیبی از شهد گل، موم و به ویژه بره موم هست به مشام شما میرسه و این بو از ذهن شما پاک نمیشه و هر عسل طبیعی باید رگه هایی از این بو را داشته باشه. اگر شما عسل طبیعی خریداری کرده اید همیشه باید درب آن را بسته نگه دارید و هروقت که درب ظرف عسل را برمیدارید باید رایحه مطبوع عسل به مشام شما برسد و عسل هایی که عطر و بوی خاصی ندارند باید در طبیعی بودنشان شک کرد.

روش دیگر تشخیص عسل طبیعی مزه کردن عسل هست. مزه عسل بسته به منابع شهدی که زنبور استفاده کرده است متفاوت هست اما در بیشتر عسل های طبیعی فروکتوز قند غالب هست و این قند یک شیرینی خاص به عسل می دهد و به طور میانگین عسل را بین 1.1 تا 1.5 برابر از شکر شیرین تر می کند. اما چون شیرینی شکر از ساکارز و شیرینی عسل از فروکتوز هست، با هم فرق می کنند. شما می توانید با مصرف زیاد عسل تفاوت این دو نوع شیرینی را تشخیص دهید.

یک روش کیفی : استاندارد 92 عسل ایران حداکثر رطوبت موجود در عسل را 20 درصد تعیین کرده است و استاندارد امریکا در مورد عسل میزان حداکثر 18/6درصد را برای عسل مرغوب تعییین کرده است. اگر میزان آب موجود در عسل 18 درصد باشد چگالی و یا وزن مخصوص آن 1/417 هست و اگر 15 درصد باشد چگالی آن 1/435 هست. شما می توانید به راحتی در منزل چگالی عسل را تعیین کنید. فقط کافیست مثلا در یک ظرف کوچک 100 گرم آب وزن کنید و در ظرف مشابه به همان حجم عسل بریزید و آن را وزن کنید از تقسیم وزن عسل به وزن آب چگالی عسل بدست می آید. البته باید توجه داشته باشید بعضی از انواع عسل مثل عسل مرکبات میزان رطوبت بالایی دارند و به همین خاطر چگالی و ویسکوزیته آنها کم می باشد.

بعضی از افراد سعی می کنند که از روی رنگ عسل، خلوص عسل را تشخیص دهند اما رنگ عسل نشانگر طبیعی بودن و یا نبودن عسل نیست و فقط می تواند معرف منبع شهد غالبی که  زنبورعسل استفاده کرده است باشد و عسل ها به دلیل منابع شهد مختلف خواص متفاوت و یا رایحه متفاوتی دارا هستند. به عنوان مثال محققان دانشگاه ایلینویز آمریکا [3] نشان داده اند که عسل های با رنگ تیره تر از میزان آنتی اکسیدان بیشتری برخوردار هستند. و به طبع خواص دارویی بیشتری دارند.

اما درمورد شکرک زدن عسل هم چند نکته را بیان می کنم.

البته زنبورداران دوست دارند به جای واژه شکرک زدن از رس کردن استفاده کنند. در گذشته هر عسل شکرک زده ای را تقلبی می دانستند اما خوشبختانه مدتی هست که آگاهی ها در این زمینه افزایش یافته است. تقریبا همه عسل ها چه طبیعی و چه غیر طبیعی( از تغذیه زنبورعسل با آب شکر بدست می آید و با عسل تقلبی که زنبورعسل در تولید آن نقشی ندارد متفاوت هست) شکرک می زنند. اما شکرک زدن آنها با هم متفاوت هست. عسل طبیعی وقتی شکرک می زند حالتی شبیه به روغن حیوانی پیدا می کند و بلورهای آن درشت و محکم نیستند و زیر دست به راحتی له می شوند. اما عسل غیرطبیعی بلورهای شبیه به شکر، زبر و درشت دارد و زیر دست له نمی شوند.

 در آخر باید ذکر کنم که در بین مردم روش های زیادی برای تشخیص عسل طبیعی رایج شده است که بعضی از آنها کاملا بی ربط هستند و اساس علمی ندارند. و بعضی دیگر بر اساس خواص فیزیکی عسل ابداع شده اند مثل ریختن عسل در آب سرد و مشاهده سرعت حل شدن آن یا سرعت خروج حباب از عسل ( که بستگی به میزان رطوبت و ویسکوزیته عسل دارند) یا دیده نشدن اجسام از پشت ظرف شیشه ای عسل(خاصیت کلوییدی عسل). اما این روش ها روش قطعی نیستند و ممکن است یک عسل طبیعی را غیرطبیعی و یا برعکس نشان دهند.

عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

 

راه و روش تشخیص عسل تقلبی از عسل طبیعی، اصل و خالص

در اینجا قصد داریم به سوالاتی که مشتریان عسل کوهستان درباره عسل طبیعی و سایر محصولات کوهستان می پرسند پاسخ بدهیم. شما عزیزان نیز می توانید سوالات خود را از طریق ایمیل، قسمت نظرات سایت یا تلفن با ما در میان بگذارید و پاسخ آن را در سایت عسل طبیعی دریافت کنید. این سوالات می تواند در مورد موضوعات مختلفی نظیر عسل طبیعی، گرده گل، ژله رویال، بره موم، موم، روش خرید عسل طبیعی، روش بازاریابی، اخذ نمایندگی فروش، شرکت در بورس آریا عسل، نحوه تشخیص عسل خالص از عسل تقلبی و مصنوعی، قیمت مناسب عسل ، خواص درمانی عسل ، انواع عسل ها و ... باشد.
قبل از مطالعه این سوال و جواب ها دقت فرمائید جواب هایی که در مورد عسل طبیعی ارائه می گردد کاملاً علمی و بر اساس " کتاب عسل درمانی " نوشته " مرتضی علی آقایی نراقی و سیدحسین میرنظامی ضیابری" می باشد که با تجربه ما در نیم قرن تولید عسل طبیعی کوهستان تطابق کامل دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت عسل طبیعی کوهستان مراجعه کنید و یا با ما تماس بگیرید.
شماره همراه:
09359614048

09377523855
ایمیل:
pzht2020@gmail.com
فروش عسل طبیعی، خالص، مرغوب و ممتاز کوهستان، صد در صد تضمینی است و مشتریان پس از خرید عسل می توانند مشاوره رایگان دریافت کنند. هموطنان از سراسر ایران می توانند جهت خرید اینترنتی و بدون واسطه عسل طبیعی مورد علاقه خود اقدام کنند. این عسل مستقیما از طرف زنبوردار برای شما ارسال می گردد و وارد هیچ کارخانه ای نشده و برخلاف عسلهایی که وارد کارخانه می شوند، فاقد هرگونه مواد افزودنی و شیمیایی است.
نتیجه اعتماد به ما، رضایت کامل شماست.

1- در کل چند نوع عسل وجود دارد؟
عسل ها از نظر شیوه تولید به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند:
الف- عسل مصنوعی که شامل موارد زیر است:
عسل صنعتی : عسل صنعتی بدون دخالت زنبور عسل ساخته می شود و در ساخت آن از قند نیشکر و شیره خرما و ... استفاده می کنند. مانند عسل خرما و عسل چینی .
عسل شبه طبیعی : عسل شبه طبیعی عسلی است که با دخالت زنبور عسل ساخته می شود اما زنبور عسل به صورت مصنوعی با آب و شکر و شیره میوه ها تغذیه می گردد.
ب- عسل طبیعی
عسل طبیعی که گاها آن را عسل خالص ، عسل واقعی ، عسل ناب ، عسل اصل ، عسل خوب ، عسل ممتاز و عسل مرغوب نیز می نامند عسلی است که توسط زنبور عسل از شهد گل های دشت، کوهستان و جنگل حاصل می گردد.

2- بهترین نوع عسل کدامست؟
در مجموع عسل های مصنوعی ( صنعتی و شبه طبیعی ) فاقد ارزش غذایی آنچنانی می باشند و بجز شیرینی نشان دیگری از عسل واقعی ندارند اما عسل طبیعی تنها عسلی است که می توان بر آن نام " عسل " را اطلاق کرد و عسل های مصنوعی، اصولا عسل نیستند و بهترست آنها را عسل تقلبی نامید.

3- آیا عسل طبیعی و اصل هم شکرک می زند؟ متبلور می شود؟ رس می کند؟ کریستالیزه می شود؟
تعجب نکنید: فقط عسل طبیعی شکرک می زند.
دکتر نعمت اله شهرستانی استاد دانشگاه می گوید:
شکرک زدن عسل نه تنها دلیلی بر بدی و تقلبی بودنش نیست بلکه بر عکس معرف آن است که عسل کاملا سالم بوده و به هیچ وجه با شکر مخلوط نشده است و این خلاف تصور غلط و رایج در ایران است که عسل شکرک زده و سفت شده را تقلبی می دانند.
پروفسور مرتضی اسماعیلی استاد فقید و ممتاز دانشگاه تهران می گوید:
آنچه در اصطلاح شکرک زدن می گویند و به خاطر وجود کلمه شکر، در ذهن، تقلبی بودن عسل را تداعی می کند، چیزی جز پدیده تبلور نیست. عسل به علت درصد بالای مواد قندی                                            

عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

علی بن ابی‌طالب می فرمایند: همانا زنبور عسل از هر گلی زیباترینش را بر می‌گزیند. از او دو گوهر گرانقدر تولید می‌شود" در یکی از آن دو (عسل) شفای درد مردم ودر دیگری نور و روشنایی (موم) است. ابوعلی سینا ۱۰۰۰ سال پیش در کتاب قانون خود نسخه‌های زیادی بر پایه عسل و موم آن تجویز کرده‌است.

بقراط پدر پزشکی و بنیان‌گذار طب یونان ۲۵۰۰ سال پیش در مورد عسل چنین گفته‌است: هر دارویی از مواد غذایی درست می‌شود و متعاقب آن هر غذایی نیز جانشین دارو می‌گردد، عسل پاسخگوی این دو شرط است.

موریس مترلینگ در مورد عسل گفته: همین امروز اگر زنبور عسل از بین برود هزاران نوع از گیاهان از بین خواهد رفت و از کجا معلوم که تمدن، از بین نرود.

عسل طبیعی شاهوار


ارسال توسط سعدی

صفحه قبل 1 ... 22 23 24 25 26 ... 27 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 48
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 48
بازدید ماه : 1780
بازدید کل : 68463
تعداد مطالب : 264
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

شمارنده

فروش عسل طبیعی شاهوار به همراه برگه آزمایش